czwartek, 11 kwietnia 2013

Dzisiaj właśnie mija czterdziesty trzeci dzień od naszego wyjazdu z domu (choć nie do końca z domu, bo drugi dom zabraliśmy ze sobą :)) Ani to dużo, ani to mało. Jeszce kilka lat temu wakacje dłuższe niż trzy tygodnie wydawały nam się nieosiągalną ekstrawagancją, a teraz to tylko mgnienie oka (Tu trzeba zamieścić małe sprostowanie! Nie jesteśmy na wakacjach, po prostu przez dłuższą zimę opóźnia nam się rozpoczęcie pracy :)). Wczoraj poznaliśmy parę emerytowanych szwajcarskich Polaków, którzy są w drodze od siedmiu, czy ośmiu miesięcy. Włosy na głowach maja już mocno siwe, ale serca wciąż młode. Wynajeli swój dom niedaleko Zurychu i tak się włóczą. Zimowali w Portugalii, a teraz jadą w stronę Holandii, by tam przenieść się na łódź, którą wciąż remontują. Przegadaliśmy sporą część dnia. Nasz wyjazd to nie są takie prawdziwe wakacje. Nie ma szalonych imprez, obiadów w urokliwych knajpach przy końcu wąskiej uliczki, czy wydawania pieniędzy na pamiątki made in China. Kamperujemy powoli i oszczędnie.

To są muszelki :)

Po dniu spędzonym na plaży udaliśmy się w stronę Agde. Miasteczko zostało założone przez Greków ponad 2500 lat temu. Średniowieczny układ urbanistyczny sprawie, że łatwo zagubić się w plątaninie wąskich uliczek. Spacerując nimi można trafić do romańskiego warownego kościoła datowanego na XII wiek.

Po kilku dniach w Agde i jego nadmorskich przyczółkach (przyjaznym dla kamperów Le Grau d'Agde oraz zdecydowanie antykamperowym Cap d'Agde) pojechaliśmy do Pezenas. Miasteczko to będące w czasach swojej świetności nawet stolicą Langwedocji okazało się być bardzo przyjemnym i zadbanym miejscem. Liczne XVI wieczne rezydencje poukrywane na starówce (ponoć jest ich w sumie 50), kramy artystów oraz małe kawiarenki nadają mu specyficzny klimat. Miasto szczyci się tym, iż zamieszkiwał tu przez pewien czas Molier ze swoją teatralną trupą.

Podczas spaceru można natrafić na średniowieczne getto żydowskie.

Tradycyjnie dodajemy namiary na parkingi:

W Agde i Le Grau d`Agde można stawać wszędzie. Obok hipermarketu U jest nawet serwis:
GPS: N 43.29923 E 3.47095

PEZENAS
GPS: N43.45979 E3.42381
  • darmowy parking w centrum miasta (bez serwisu);
  • przy parkingu toaleta i kranik z wodą.